«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Приречное ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі.
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Приречное отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

БІРТЕ-БІРТЕ

ҚАДАМ ҚАДАМЫ

Бала қалыптасқан сөйлеумен туылмайды. Ол біртіндеп дыбыстарды дұрыс және анық айтуға, сөздерді бір-бірімен байланыстыруға, сөйлем құрауға, өз ойын нақты және дәйекті түрде жеткізуге үйренеді.

Бірақ кейде тіпті ақыл-ойы сау балалар да сөйлеуді меңгеруде қиындықтарға тап болады. Мұндай балалармен оны дамыту үшін жеке жұмыс қажет, өйткені құрдастарымен қалыпты сөйлесу қарым-қатынасы, сауаттылықты ойдағыдай игеру, ал мектеп табалдырығын аттағаннан кейін - мектеп бағдарламасын меңгеру сөйлеудің уақытылы қалыптасуына байланысты.

Балаңыздың ана тілінде сөйлеуді меңгеруде қиындықтары бар-жоғын түсіну үшін сіз оның қалыптасуының негізгі кезеңдері қандай екенін білуіңіз керек.

hello_html_m5924e4ca.png Бала өмірінің бірінші жылы - сөйлеуді меңгеруге дайындық кезеңі. Бір жарым жасқа дейін балаларда фразалық сөйлеу болмайды. Оның орнына бала сөйлем деп аталатын сөзді қолданады (би-би, юм-юм). Екінші жылдың екінші жартысынан бастап бала 3-4 сөзден тұратын сөйлемдерді көбірек айтады.

Екінші жылдың аяғында нәрестенің сөйлеуі әлі жетілдірілмегенімен, байланыстың негізгі құралына айналады. Сөздік аз - 100-ден 300-ге дейін, олар сөйлемде бір-бірімен грамматикалық байланыссыз.

Әдетте, өмірдің үшінші жылының аяғында бала:

- [R] және [L] дыбыстарынан басқа ана тілінің көптеген дыбыстарын айту;

- ойыншықтарды, жиһаздарды, ыдыс-аяқтарды, бұйымдарды, олардың кейбір қасиеттерін ажырату және атау;

- заттарды пішіні, түсі, өлшемі бойынша топтастыру;

- кейбір көкөністер мен жемістерді сыртқы түрінен тану және ажырату, дәмін сезіну, жануарларды, олардың дене мүшелерін ажырату және атау.

Сондай-ақ, осы жаста бала зат есім мен есімшені етістіктермен үйлестіруді біледі, үш-төрт сөзден сөз тіркестерін жасайды. Сонымен қатар, 4 жасқа дейін бала серуен кезінде көргенін оған көрсетілген суреттің қысқа (екі-төрт сөйлемді) сөйлеу сипаттамасымен салыстыруды біледі.

 

Жоғарыда айтылғандар баланың сөйлеу қабілеті қаншалықты дамығандығын анықтауға көмектеседі.

Мүмкін, кейбір ата-аналар үшін жоғарыда айтылғанның бәрі қарапайым болып көрінуі мүмкін - сіздің балаңыз әлдеқайда көп нәрсені біледі және жасай алады. Мүмкін бұл біреуді ренжітуі мүмкін - сіздің балаңыз әлі де артта қалады.

Жаңартылған күні: 07.04.2021 09:41
Құрылған күні: 07.04.2021 09:41

Текст