«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Приречное ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі.
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Приречное отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Көркем әдебиет оқу бойынша ата-аналарға ұсыныстар

Балабақшадан немесе мектептен қайтып, үй шаруасымен айналыса отырып, ата-аналар баласын жаңа кітаппен кездесуге дайындауға немесе бұрыннан оқыған ертегі немесе оқиға туралы сөйлесуге үлкен мүмкіндіктерге ие.

Содан кейін оқу қалаулы болады,

күтілген. Сонымен қатар, күндізгі уақытта бала осы сағатқа дейін кітапты қабылдауға бейімделуі үшін белгілі бір уақыт бөлінуі керек: бұл бақытты уақыт күні балаға тыныш оқуға әрқашан 15-20 минутты алады. Оқу баланы ештеңе алаңдатпайтын тыныш ортада өтуі керек, ал оның айналасындағылар оның іс-әрекетіне құрметпен қарайды «.

3 – 4 жастағы балалар 15-20 минуттан артық оқымайды, өйткені олардың назары содан кейін жоғалады - балаға кітап қаншалықты ұнаса да, оған демалу керек. Бірақ сол кітаппен жаңа кездесу қаншалықты қуанышты болады, ол оны мұқият тыңдап, қалай қарайды!

Есіңізде болсын: бала үнемі пассивті тыңдаушы бола алмайды, сондықтан оқу кезінде оның назарын белсендіру керек! Ол сізге сөздерді қайталасын, сұрақтарға жауап берсін, иллюстрацияларды қарастырсын. Балалар оны өте жақсы көреді. Баланы бірге (хор) ертегі айтуға шақыруға болады. Сөйтіп, өлең жолдарын қайталай отырып, балалар көркем сөз, поэзия, проза үлгілерімен сөйлеуді үйренеді.

Баланың қайталап оқуға деген сүйіспеншілігіне ерекше назар аудару керек. Бала бір шығарманы қайта-қайта оқуды талап етіп, жақындарының «тура мағынасында шаршағанын бәрі біледі. Балалар қуанышты толқуды қайта-қайта және көбірек күшпен сезіну үшін қайта оқуды қалайды: олар сюжетке, кейіпкерлерге, бейнелі поэтикалық сөздер мен сөз тіркестеріне, сөйлеу музыкасына алаңдайды. Қайталанатын оқулар есте сақтауды жаттықтырады және сөйлеуді дамытады. Бірнеше рет оқығаннан кейін бала кітапты есіне алады және өзі қалаған тәуелсіздікті көрсете алады: өлеңдерді жатқа оқу, әңгімелер мен ертегілерді қайталау, оларға сурет салу және т.б.

 

Дауыстап оқуды тартымды ететін ережелер:

 

1. Балаңызға дауыстап оқу сізге рахат сыйлайтынын көрсетіңіз. Ұзақ уақыт бойы жалықтырған қызметіңізді өтеп жатқандай ренжімеңіз. Бала мұны сезінеді және оқуға деген қызығушылығын жоғалтады.

2. Балаңызға кітапқа деген құрмет көрсетіңіз. Бала кітаптың ойыншық емес, қуыршақ үйінің шатыры емес, бөлмені айналып өтетін арба емес екенін білуі керек. Балаларды оған мұқият қарауға үйретіңіз. Кітапты үстелде қарап, оны таза қолмен алып, беттерді мұқият айналдырған жөн. Қараған соң кітапты орнына қойыңыз.

3. Оқу кезінде балаңызбен көз байланысын сақтаңыз.

Ересек адам оқу немесе әңгіме кезінде балалардың алдында тұруы немесе отыруы керек, сонда олар оның бетін көре алады, мимикасын, көзінің көрінісін, ым-ишарасын бақылай алады, өйткені сезімнің бұл көріністері оқу тәжірибесін толықтырады және күшейтеді.

4. Дауыспен ойнаңыз: мәтіннің мазмұнына байланысты не тезірек, не баяу, не қатты, не тыныш оқыңыз. Балаларға өлеңдер мен ертегілерді оқығанда, кейіпкерлердің мінезін, сондай-ақ күлкілі немесе қайғылы жағдайды дауыспен жеткізуге тырысыңыз, бірақ «-ді асыра алмаңыз. Шамадан тыс драматизация баланың қиялында сөзбен салынған картиналарды жаңғыртуға кедергі жасайды.

5. Ертегілерді бала тыңдағысы келгенде оқыңыз. Бұл ата-аналар үшін біраз қызықсыз болуы мүмкін, бірақ ол үшін емес.

6. Балаңызға күн сайын дауыстап оқыңыз, оны сүйікті отбасылық рәсімге айналдырыңыз. Бала оқуды үйренген кезде бірге оқуды жалғастырыңыз: жақсы кітаптың құндылығы көбінесе ата-ананың кітапқа қалай қарағанына және оның отбасылық кітапханасында оған лайықты орын таба ма, жоқ па, соған байланысты.

7. Оны тыңдауға көндірмеңіз, бірақ «оны азғырыңыз. Пайдалы трюк:

балаңызға кітаптарды өзі таңдауға рұқсат етіңіз.

8. Бала бала кезінен жеке кітапханасын таңдауы керек. Балаңызбен кітап дүкеніне, кітапханаға жиі барыңыз. Баланы қызықтыратын, оған түсінікті нәрсені таңдай отырып, мұғаліммен ақылдаса отырып, кітаптарды біртіндеп сатып алу керек.

9. Бала кезіңізде өзіңізге ұнайтын кітаптарды дауыстап оқыңыз немесе балаңызға қайталаңыз. Балаңызға бейтаныс кітапты оқымас бұрын, баланың назарын дұрыс бағытқа аудару үшін оны өзіңіз оқып көріңіз.

10. Балаңызды суретті кітапты оқудан немесе қараудан ажыратпаңыз. Әр жолы жаңа нәрсені аша отырып, балалардың назарын кітаптың, суреттің мазмұнына қайта-қайта аударыңыз.

 Мұғалім: Алпысбаева А.Ш.

Жаңартылған күні: 02.05.2024 10:59
Құрылған күні: 02.05.2024 10:59

Текст